Pitanja sparivanja

Nazivaju ih još i pitanjima povezivanja. Način rešavanja je jasan: pojmove sa jedne strane treba povezati sa pojmovima sa druge. Način izrade nije komplikovan, ali nije zgoreg pročitati par saveta.

pitanja sparivanja

Pitanje ovakvog tipa izgleda ovako:

slika a

Moj predlog je da slova ispred pojmova budu velika jer kada đaci vide mala slova, a svi znamo da đaci redovno ne pročitaju zahtev pitanja do kraja, misliće da je u pitanju višestruki izbor i zaokruživaće slova ispred pojmova. Takođe, definitivno savetujem da upisuju slova, a nikako da povezuju linijama jer veoma često može da se desi ovo:

slika b

I ko će to „raspetljati“?

To su moji saveti, a ono što savetuju metodičari je da broj pojmova sa jedne i sa druge strane uvek bude različit broj. To savetuju iz dva razloga. Jedan je razlog da kada ih ima isti broj, đak ne mora da zna kako da poveže jedan, poslednji par – povezaće ga jednostavnim sistemom eliminacije. Recimo, ako ne zna šta radi lizozom, a zna sve ostalo, rešenje će lako dobiti.

slika c

Takođe, kada je isti broj pojmova, ako učenik pogreši jedan par, matematički gledano, mora da pogreši još jedan. Kod nejednakog broja pojmova, to nije slučaj.

Ova pitanja nije teško napraviti. U nedostatku boljeg rešenja možete sa leve strane izređati pojmove, a sa desne njihove definicije. Jasno je da je mnogo bolje ako su ti pojmovi međusobno povezani jer je tako i pitanje zahtevnije.

Varijanta ovog pitanja je kada se u polja unosi više od jednog slova. Neka polja mogu ostati i prazna. Takva postavka značajno komplikuje pitanje i to ima svojih dobrih i loših strana.

Dobra strana toga je ta što tačno rešenje takvog zadatka ukazuje da đak verovatno zaista ima znanja, te da se nije oslonio na puko pogađanje. Loša strana je što su najčešće ova pitanja na testovima takva da se u svako polje unosi po jedno slovo, tako da će đaci iskustveno da upisuju po jedno i da ne razmišljaju da bi moglo da ih bude više. Zato nije loše da postoji napomena: u svako polje može se upisati jedno ili više slova. Na kraju krajeva, to je fer i prema đacima.

Pitanja sparivanja nisu loša za test i posebno su pogodna kada treba da se proveri razumevanje nekih relacija. Iskustvo mi je pokazalo da je loše što se ovakva pitanja lako prepisuju, gotovo jednako lako kao pitanja višestrukog izbora. No, nijedno pitanje savršeno nije.

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s