Судећи по ономе колико сам упућен у рад учитеља и наставника, иако морам да се оградим и кажем да у оба „табора“ има и оваквих и онаквих, морам и да кажем да учитељи предњаче. Додуше, узраст са којима радимо „ми“ и са којим раде „они“ не може да се пореди ни под каквим условима, као и начин рада (шта све могу „они“, а шта све не можемо „ми“ и обратно), али, свеједно, ако ћемо поштено, учитељи су бољи.
Бигзов школски портал: Ко је бољи? Део први. (22.6.2017)
Dejane, u načelu se slažem sa sadržajem ovog teksta, mada su uzroci sigurno kompleksniji. Jedan od razloga je baš u tome što se učitelji opredeljuju za zanimanje, a nastavnici za nauku. Ja godinama jaučem za onim starim pedagoškim školama koje su izvodile nastavnike dva predmeta, koji su bili pedagoške tata-mate za mnoge današnje nastavnike.
Sa druge strane, u pravu si kada pominješ i ličnu odgovornst. Fakultet predstavlja samo ulazak u nauku, a dalje ućenje se podrazumeva. Sećam se davnog događaja, kada je jedna nastavnica matematike imala probelem sa učenikom koji je odbijao da prati nastavu, postavljajući sasvim razumno pitanje: Objasnite mi čemu to služi. Nastavnica mi se jadala kako ni ona ne zna čemu to služi, jer je na fakultetu učila suvu matematiku, ali ne i njenu primenu. Međutim, u tom trenutku imala je oko 15 godina radnog staža. Sorry, za to vreme mogla je pročitati, pitati, naučiti…
Јесу комплекснији, али ако бих се бавио свима њима, бојим се да бих написао књигу. 😀 Негде сам морао да се фокусирам, а најлогичније је да то буде баш тамо где можемо да утичемо и мењамо. Иначе, хвала на коментару.