Сајколошки семинар

_10152458679712688_5515486144090524870_nЈуче смо, моје колеге и ја, присуствовали семинару који је био, па, лош. Иако су водитељке биле бескрајно драге и заиста се трудиле да нам пренесу што више знања стеченог што на факултету, што након њега, чињеница је да се више усавршим пишући чланак на блогу (дакле тих пола сата), него што сам за осам сати тог семинара.

✓✗◊★♪♫♠♣♥♦

Семинар је иначе био готово у потпуности педагошко теоретисање. Било је сасвим мало праксе, ако се то уопште праксом назвати може. И очекивања ауторки семинара су била да сад ми то „нешто“ (етарско, ваздушасто, неухватљиво, апстрактно) применимо у пракси. При томе, ништа ново нисмо чули, нисмо се „оснажили“ (педагози снажно користе стране речи, изразе и фразе наместо српских) и нисмо унапредили ама баш ниједну компетенцију. Њихова очекивања остаће неузвраћена, баш као што су остала и наша. 🙂

tumblr_n15ikc1yRq1s5eno8o1_500

✓✗◊★♪♫♠♣♥♦

Најгоре је било што смо на крају добили цедуљче са сугестивним питањима типа: „Које вештине сте унапредили?“ Што каже колегиница физичарка, „заиста ме терају да будем зла“. 🙂 Волео бих да сам на постављено питање могао да одговорим са „вештину да добро изаберем семинар који ћу похађати“, али нажалост, нисам чак ни њу (мада би ми много значила). Када смо директор и ја бирали који ћемо семинар приредити у школи, врло брзо смо схватили да су нам начини квалитетне провере потпуно ограничени. Могли смо да прочитамо апстракт, да разговарамо са ауторкама, верујемо им на реч да су са ранијих семинара добиле лепе оцене и то је углавном то. То што је семинар акредитован, одавно је познато да није гаранција ама баш ичега. Вазда се дешавало да се акредитују лоши, а добри и поред препорука, великог броја полазника, па чак и продуката који се на нету могу наћи, те награда, не пролазе из свима необјашњивих разлога. Уосталом, пример ОК центра говори више од речи.

✓✗◊★♪♫♠♣♥♦

bad-pet-11Можда би критеријум могао да буде да никако не прихватамо семинаре где су аутори и водитељи педагози. 😀 Немојте погрешно да ме разумете, нисам ја против педагога, напротив. Они су потребни и они много чиме могу да допринесу. Проблем који ја видим је што немају праву „везу“ са наставницима. А та веза су – методичари. 🙂 Они би требало да разумеју педагоге који се једини, на крају крајева, баве образовањем у целини, без „бункера“ сопствених предмета које заузимају наставници и без стега које имају учитељи чији рад негде тамо у петом разреду оштро критикују колеге из предметне наставе. Такође, методичари би требало да то што су разумели „преведу“ на језик учионице и пренесу својим колегама. Речју, методичари би могли бити „зачин“ који би повезао теорију са праксом.

✓✗◊★♪♫♠♣♥♦

Па зашто се тај зачин не користи? Одговори могу бити различити и веома је вероватно да су сви тачни. Можда и због тога што функционално они и не постоје; систем их или не види или не жели да их види, не даје им се значај, а почевши од самог факултета, макар када је Биолошки (Универзитета у Београду) у питању. Уосталом, ја се представљам као Методичар (није баш скроз без покрића, али ипак) на практично свим друштвеним мрежама и нико то не доводи у питање, јер је свеједно да ли ћу се представљати тако или као Мика и Жика, пошто то звање нема ама баш никакву тежину.

✓✗◊★♪♫♠♣♥♦

Pacific sardines Sardinops sagax schooling in Kelp Forest exhibitУ времену када се говори о тимском раду, те је он толико есенцијалан да се препоручује да групни облик рада примењујемо што више у учионицама, ми не можемо да успоставимо везу између основних чинилаца нашег образовног система. Педагози нас засипају метакогнитивним безначајаностима, са којима ми не знамо шта ћемо, а последица тога су педагошка истраживања која ничему не служе, семинари чији су једини циљ бодови и пракса која се упорно држи традиције.

✓✗◊★♪♫♠♣♥♦

Јасно вам је да гласам за методичаре и надам се да ће мој надимак једног дана постати нешто више за неке нове наставнике који ће доћи, па зашто да не, за нас старије који ћемо се на прави начин усавршити. 🙂

Оставите одговор

Попуните детаље испод или притисните на иконицу да бисте се пријавили:

WordPress.com лого

Коментаришет користећи свој WordPress.com налог. Одјавите се /  Промени )

Слика на Твитеру

Коментаришет користећи свој Twitter налог. Одјавите се /  Промени )

Фејсбукова фотографија

Коментаришет користећи свој Facebook налог. Одјавите се /  Промени )

Повезивање са %s